Ke Udara

{{nowplay.song.artist}}

{{nowplay.song.track}}

Ke Udara

SINAR

Menyinari Hidupmu

Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

{{currentshow.description}}

Segmen Terkini

SINAR

Menyinari Hidupmu

{{nowplay.song.artist}} Album Art Ke Udara

{{nowplay.song.track}}

{{nowplay.song.artist}}

Album Art Ke Udara

SINAR

Menyinari Hidupmu

{{currentshow.name}} {{currentshow.name}} Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

{{currentshow.description}}

HITZ Segmen Terkini

SINAR

Menyinari Hidupmu

Trending

Percaya Tak Biji Buah Tembikai Banyak Khasiatnya?

Selalu kalau makan tembikai mesti buang biji kan?

Oleh: Ashraf

Buah tembikai mengandungi kandungan air tinggi dan kaya dengan vitamin dan mineral yang sangat bermanfaat buat tubuh badan kita. Tapi korang makan tembikai mesti buang biji-biji hitam tembikai tu kan? Haa, korang dah rugi dah.

Menurut sumber blodsky.com, biji tembikai mempunyai manfaat yang sangat besar dan mampu menyembuhkan penyakit seperti masalah jantung dan batu karang.

Senang je cara dia, korang cuma ambil biji tembikai dan rebus. Air rebusan tu lah yang sangat bermanfaat tau.

Mengawal diabetes
Air rebusan ni mampu menurunkan kadar gula dalam darah. Amalkan secara berterusan selama tiga hari berturut-turut dan rasai perbezaannya sendiri.

Menyihatkan jantung
Kandungan magnesium yang ada dalam biji tembikai bermanfaat untuk kesihatan jantung kita..

Memperkuatkan rambut
Para wanita khususnya boleh mengamalkan air rebusan ini untuk mengelakkan keguguran rambut dan mengubati kulit kepala yang gatal.

Mencantikkan kulit
Biji tembikai tinggi dengan zat antioksida, jadi air rebusan ini akan merawat kulit dari dalam menjadikannya halus dan licin.

Meningkatkan kekebalan tubuh badan
Biji ini juga kaya dengan vitamin dan nutrisi, jadi ianya baik untuk tubuh badan kita.

Wahh, banyak juga khasiat biji buah tembikai ni kan? So lepas ni makan tembikai, biji dia jangan buang tau, simpan okay!

Sumber: Cari

Filled Under :


*Kami mempunyai hak untuk memadamkan komen yang menyentuh sensitiviti/tidak bersesuaian.

Menarik

  • {{related.category}}

    {{related.name}}

     {{related.DocumentPublishFrom | date:"dd MMMM yyyy h:mma"}}