Ke Udara

{{nowplay.song.artist}}

{{nowplay.song.track}}

Ke Udara

SINAR

Menyinari Hidupmu

Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

{{currentshow.description}}

Segmen Terkini

SINAR

Menyinari Hidupmu

{{nowplay.song.artist}} Album Art Ke Udara

{{nowplay.song.track}}

{{nowplay.song.artist}}

Album Art Ke Udara

SINAR

Menyinari Hidupmu

{{currentshow.name}} {{currentshow.name}} Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

{{currentshow.description}}

HITZ Segmen Terkini

SINAR

Menyinari Hidupmu

Tips Kesihatan

Hilangkan Ketuat Di Rumah Dengan Hanya Menggunakan Cuka Epal

Geramnya dan sakit hati bila ada ketuat ni kan.. Walaupun dah buang banyak kali tapi akar dia tak mati - mati..

Kredit : Facebook Hanis Samsuddin

Saya pasti ramai yang mengalami masalah ketuat. Ada yang di kaki, ada yang di tangan. Macam mana pun, ketuat ni memang menyemak dan anda pasti lagi suka kalau ia hilang betul tak?

Apakah punca ketuat?

Ketuat berpunca daripada virus HPV. Kebanyakan orang memang menjadi pembawa kepada virus ini. Tak semua orang akan mendapat ketuat, tetapi sesetengah orang yang badannya tak dapat memendam kegiatan virus ini akan mendapat ketuat.

Bagaimana nak hapuskan ketuat?

Ketuat mempunyai "akar" yang mana akar ini jika tidak dihapuskan, akan membolehkan ketuat tumbuh kembali. Kita perlu memusnahkan akar ketuat supaya ketuat tidak datang kembali.

[Bahan-bahan yang diperlukan untuk menghilangkan ketuat]:

hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal

Apple Cider Vinegar

Ini bahan aktif yang akan membunuh ketuat. Asid asetik dalam cuka sangat efektif untuk membunuh akar ketuat. Kalau tak ada Apple Cider Vinegar boleh guna cuka makan yang biasa tu. Balsamic vinegar pun boleh tapi mahal.

 

Kapas

Kapas akan menyerap dan menyimpan cuka. Gunakan kapas yang daya menyerapnya kuat. Facial cotton pun boleh digunakan.

 

Plaster atau Duck Tape

Plaster atau duck tape bertujuan untuk memegang kapas yang direndam dalam cuka. Gunakan tape yang kuat daya lekatnya.

Vaseline

Asid dalam cuka tidak kenal kulit sihat atau kulit ketuat. Dengan menyapukan vaseline pada kulit sihat, ia terlindung dari tindakbalas cuka.

Mari lihat pada gambar dibawah untuk mengikuti langkah Rawatan Membuang Ketuat. Selamat mencuba hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal😉

hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal

  • Sapu vaseline dekat keliling ketuat (jangan terkena ketuat)
  • Basahkan kapas dengan cuka,letak atas ketuat dan plaster 
  • Biarkan semalaman

 

hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal

  • Ketuat yang tidak disapu vaseline..kulit yang sihat akan turut mengecut apabila terkena cuka.. Jadi pastikan ada menyapu vaseline dikeliling kulit ketuat sebelum meletakkan cuka


Hari Ketiga:

  • Cuka sudah menembusi lapisan kulit mati pada ketuat dan mula bertindak pada akar..pada hari pertama dan kedua tiada rase pape sebab cuka memakan sel kulit mati..pada hari ketiga bila akar sudah ditembusi akan rase sedikit pedih

 

hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal

Kelihatan akar ketuat menjadi hitam.. Ini menandakan sel² ketuat mula mati dimakan asid.

 

hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal

Kelihatan ketuat dah mati.

 

hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal

hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal

hilangkan ketuat di rumah dengan hanya menggunakan cuka epal

#tipswanitadaninfokeluarga

Filled Under :


*Kami mempunyai hak untuk memadamkan komen yang menyentuh sensitiviti/tidak bersesuaian.